Na afloop van een basisanalyse kan er worden gekozen voor een begeleiding vanuit
Groepsanalyse. Om ons aanbod zo goed mogelijk af te stemmen starten we altijd
met een basisanalyse. Daarna zal er in samenspraak met de leerkracht en de
directie een maatwerktraject worden opgezet. Dit maatwerktraject moet worden
goedgekeurd door ons, de school en de betreffende leerkracht of docent.
Uit ervaring blijkt dat niet iedere mentor en docent de beste keuzes maakt om effectief om te
gaan met de dynamiek in de groep. Aan de hand van het interventiemodel kunnen we een aantal
interventies inzetten:
- Voorbeeld lessen
- Co-teaching
- Observaties
- Coachgesprekken
- Video-interactie begeleiding
De omvang van een begeleidingstraject is altijd 3 dagdelen die we over 1 of 2 groepen kunnen verdelen. Tijdens het nagesprek van een basisanalyse gaan we met de leerkracht of docent in gesprek over de mogelijke vervolgstappen. Hierbij houden we rekening met het interventiemodel, de behoefte van de leerkracht of docent en onze expertise. Tijdens het laatste dagdeel sluiten we gezamenlijk met de directie het traject af.